Wednesday, November 28, 2012

Lubuk Hati Ibu





Assalamualaikum




korang sihat? mlm ni samperit nk cerita sikit pasal buku dkt atas ni... first sekali.. mama samperit yg beli.. pelik.. tiba2 dia nk sgt buku tu.. x pe le.. lps beli.. dia pun bca.. lps dia habis baca.. dia ckp.. buku ni mama bg dkt adk.. adk bca kay.. time tu samperit mcm biasa.. adoi.. buku ala2 mama ni mne samperit ske.. blk asrama.. dkt kls tetiba ada kwn (perempuan) dia bca buku tu.. samperit pun tanya dia.. best ke buku tu? tgk cover dia cantik.. tp x tertarik pulak aku nk bca.. tetiba.. bum! terkejut.. kwn menangis teresak2.. yg samperit ni pelik. trus tenangkan kwn.. samperit ckp..weyh..sorry2.. aku x terniat nk kacau kau..kau terasa ke? kwn ckp.. bkn pasal kau lah.. aku tersentuh.. samperit pelik.. mls nk kacau dia.. samperit pun bt hal sendiri.. then.. blk asrama.. time tu exam weeks.. disebabkan mood nk study hilang.. deaorg ajk menyanyi.. wah.. alang2 nk hilangkan stress..apa salahnya.. mcm biasa.. kwn samperit sruh minta file lirik lagu.. samperit pegi meja sebelah..samperit ckp.. tiqah.. bak aku kau punya file.. aku nk pinjam jap.. tiqah tu pun ckp.. ha.. kau nk tahu x..sbb pe aku menangis teresak2 dlm kls hri tu.. aku nk ko bca benda ni.. dia pun buka file dia n sruh samperit bca page yg dia tulis tu.. samperit bt muka pelik.. asal pulak.. tiqah ckp.. alah.. kau bca je le..confium nnti kau nangis.. aku jamin.. samperit pun dgn muka kering ddk tempat bca page tu.. bru je bca part tgh.. ya allah.. x tahan.. geng2 samperit yg lain pelik..kau menangis sbb pe fiza.. samperit ckp..diam la.. jap lg aku cite.. lps abis.. x pyh ckp.. teresak2 le menangis... sgt sedih..trus lari p toilet.. kwn2 kejar... then deaorg pun bca page tu.. HAHA..lwk kay klau tgk muka kami time tu..  semua pakat2 menangis.. turun mkn .. x brani angkat kepala.. malu.. mata merah.. kwn2 semua dh ketawa.. blk cuti..tanya mama.. mama ckp.. bca le buku tu.. mama sendiri bca pun mama x tahan.. menangis teresak2.. tp ma.. knp x pernah nampak mama menangis pun.. mama bca sorang2.. x nk bg kamu nampak.. serius samperit ckp.. samperit x bole nk bca sampai habis satu buku tu.. x taham kod.. sedih yg teramat.. rasa mcm dosa byk..dan x dpt nk bayangkan klau kisah2 dlm tu jd tepat dkt batang idung samperit.. hmm.. anyway.. friends.. korang baca.. mesti korang akn jatuh air mata.. jaga mama korang elok2.. taat le dkt dia.. klau mama korang dh x de nnti..korang akn menyesal.. bg deaorg happy..jgn jd selfish sgt okay..btw.. take care ur mom n ur self..bye.. thnks 4 read this post.. 

2 comments:

  1. bila baca baca entry semperit tentang buku tu..macam nak beli pulak buku tu..ehehhe..

    ReplyDelete
  2. awk beli le.. serius sedih... betapa besarnya pengorbanan seorg ibu.. x rugi.. haha

    ReplyDelete